طراحی لوگو بازرگانی
شما به عنوان صاحب یا مالک یک شرکت بازرگانی و یا یک برند بازرگانی، برای تضمین موفقیت مجموعه تان نیاز به طراحی لوگو شرکت بازرگانی حرفه ای دارید. بی شک یکی از حساس ترین و حیاتی ترین المان های پروسه برندینگ و طراحی هویت بصری ، طراحی لوگو شرکت بازرگانی است. بدیهی است که گستره ی فعالیت شرکت های بازرگانی فراتر از مبادلات داخلی است و به نوعی فعالیت بین المللی محسوب می شود و به همین جهت طراحی لوگو شرکت بازرگانی حرفه ای بسیار واجب و ضروری خواهد بود.
هدف طراحی لوگو بازرگانی
هدف از طراحی یک لوگو بازرگانی دست یابی به یک فهم مشترک بین مخاطب و برند در سطح بین الملل است. در نتیجه لازم است هنگام طراحی لوگو بازرگانی، طراح گرافیک از نمادها و المان های جهانی دانش کافی داشته باشد که بتواند در استفاده از اشکال و نمادها، رنگ ها و دیگر فاکتور های موثر، انتخاب هایی انجام دهد که فهم مشترک بین المللی داشته باشند. هدف بعدی ارائه ی پیام و هدف مورد نظر شرکت مربوطه در سطح جهانی است. به این معنا که هنگام طراحی لوگو بازرگانی طراح باید با به کار گیری دانش فرا ملیتی و استفاده از المان ها و عناصر مناسب و قابل درک به ارائه ی پیام مربوطه بپردازد.
خصوصیات طراحی لوگو بازرگانی
اولین و مهم ترین تاثیر یک لوگو بازرگانی حرفه ای جلب نظر مخاطب در جامعه ی هدف بین الملل خواهد بود. به عبارتی لوگو بازرگانی با توجه به این که قرار است در جامعه ی بین الملل ارائه شود، لازم است نه تنها تمام اصول طراحی لوگو استاندارد را رعایت کند بلکه باید قابل فهم در سراسر دنیا و جذاب برای مخاطب بین الملل باشد و هم چنین گویا و القا کننده ی اهداف برند و شرکت مربوطه در سطح بین الملل باشد. به همین جهت وظیفه ی یک طراح گرافیک قبا از هر چیز این است که با در نظر گرفتن تجربه و شناخت خود از اصول کلی طراحی لوگو اقدام به ساخت یک لوگوی خلاقانه و جذاب کند.
نکات طراحی لوگو بازرگانی
هنگام طراحی لوگو بازرگانی اولین فاکتوری که لازم است رعایت شود ، رعایت اصل سادگی است چرا که زیبایی در سادگی است. بزرگترین مزیت یک لوگو حرفه ای سادگی و قابل فهم بودن آن است. دومین فاکتوری که باید رعایت شود تا نتیجه ی کار یک لوگو موفق باشد انتخاب فونت مناسب است، چرا که با توجه به این که حوزه ی فعالیت یک شرکت بازرگانی در سطح جهانی است ،طراح گرافیک هنگام طراحی لوگو مجاز به انتخاب هر نوع فونتی نخواهد بود. سومین فاکتور قابل اهمیت انتخاب پالت رنگی مناسب است ، که به همین جهت یک طراح گرافیک حرفه ای لازم است با روانشناسی رنگ ها آشنایی داشته باشد تا بتواند رنگی را انتخاب کند که سریع در ذهن مخاطب بنشیند و مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند. هم چنین لازم است لوگوی مربوطه با کیفیتی طراحی شود که لوگو در هر سایز و ابعادی قابل استفاده و اجرا باشد. هم چنین لوگو باید به گونه ای طراحی شود که قابل استفاده و اجرا در تمامی فضا ها ( از جمله وب سایت، بیلبورد ، بروشور ، کاتالوگ ، انیمیشن سازی ، تابلو های سازمانی و غیره) باشد.
منبع: سه سوت وب
https://3sotweb.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88-logo-design/
- ۲۲ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر