اصول طراحی لوگو، آرم و نشانه
نشانواره یا لوگو، عنصری گرافیکی از علائم یا برچسبها است به طوری که با سبک حروف یا قلم خاصی تنظیم شده یا به صورت ویژه اما خوانایی چیده شدهاست. شکل، رنگ، سبک حروف و … باید مشخصاً از دیگر علایم مشابه متفاوت باشد.
یادگیری طراحی لوگو
اگر شما دانشجوی گرافیک هستید، طراحی لوگو را در دانشگاه آموزش خواهید دید و این آموزش ها نیازمند به روز شدن با استانداردهای جهانی است، بنابراین لازم است تا مطالعات خود را در سایت های بین المللی، مقالات معتبر و کتاب ها گسترش دهید و نمونه های موفق طراحی لوگو را بررسی و ارزیابی کنید.
همچنین اگر به طراحی لوگو علاقه مند هستید و دانشجوی رشته گرافیک نیستید، شما میتوانید در آموزشگاه های هنر آموزش های لازم را ببینید.
طراحی لوگو، آرم و نشانه
نشانواره یا لوگو طرح ملموسی برای نمایاندن خدمات، محصولات و کالای مورد نظر است. همچنین خصوصیات سازمانها و نهادها و … را شرح میدهد.
اخیراً اصطلاح لوگو برای شرح علائم، تمثیلها، لباس نیروهای نظامی، نشانها، فیلمها حتی پرچمها استفاده شده است.
لوگو، آرم و نشانه، معرف هویت و شخصیت یک مجموعه، شخص، شغل و یا هرگونه فعالیت می باشند!
داشتن دانش کافی، تجربه و خلاقیت از گزینه هایی است که هر طراح “لوگو، آرم و نشانه” قوی و حرفه ای باید واجد آن باشد.
لوگو چهره و منظر هر برند است، بنابراین طرح آن از اهمیت زیادی برخودار می باشد. اگر یک لوگو به خوبی و درست طراحی شود قدرتمند و با ارزش برای نام تجاری یا برند خواهد بود. طراحی لوگو موثر برای یک برند به خلاقیت و تلاش بیشتری نسبت به طراحی سایر اقلام گرافیکی دارد.
داشتن دانش کافی، تجربه و خلاقیت از گزینه هایی است که هر طراح لوگو، آرم و نشانه قوی و حرفه ای باید واجد آن باشد.
اصول کلی که برای یک لوگو تعریف شده اند
ساده باشد.
با فرهنگ موضوع همخوانی داشته باشد.
عمر بالای ۱۰ (برخی عمر یک نسل یعنی بین ۳۰ تا ۴۰ سال را ذکر کرده اند) سال داشته باشد.
قابلیت تک رنگ شدن را داشته باشد (امروزه لوگوهایی برای یک محصول یا خدمات از یک شرکت طراحی میشوند که نیازی به قابلیت تک رنگ شدن ندارد، به کاربری لوگو در طولانی مدت توجه کنید!).
قابلیت کوچک شدن در ابعاد ۱ سانتی متر را دارا باشد.
ترجیحا دارای فرم هندسی باشد.
وضوح عوامل مورد استفاده در نظر گرفته شود.
تناسب عوامل مورد استفاده کاملا رعایت شود.
منحصر به فرد باشد!
سه دستهی کلی برای طراحی لوگو وجود دارد
نوشتاری (لوگوتایپ یا مونوگرام)
تصویری و علامت اختصاری (پیکتوگرام و آرم)
نوشتاری – تصویری
اینکه کدام یک از این سه نوع طراحی لوگو مناسب است بستگی به برخی از عوامل دارد، از جمله وسعت کاری، منحصر به فرد بودن اسم، نوع شغل یا خدمات و عواملی دیگر.
منبع: سه سوت وب
https://3sotweb.com/%D9%84%D9%88%DA%AF%D9%88/
- ۲۰ بازديد
- ۰ ۰
- ۰ نظر